Засідання №1
серпень
1. Обговорення методичних рекомендацій.
2. Формування плану роботи МО.
3. Знайомство з теоретичною частиною створення веб- квесту з історіі.
серпень
1. Обговорення методичних рекомендацій.
2. Формування плану роботи МО.
3. Знайомство з теоретичною частиною створення веб- квесту з історіі.
Розвиток
програмно-технічних засобів навчання, створення, збереження й обробка
інформації у світі дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства. Дуже
важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю та
захопленням працювала на уроці, бачила результати своєї діяльності й могла їх
оцінити. Завдання вчителя сьогодні – ширше поглянути на зміст і методи
навчання, навченості зі свого предмету, ввести в канву традиційних умінь з
предмета ті, яких сьогодні бракує учням: комунікативної, інформаційної
компетенції.
Професійна
компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вміння їх
репродукувати у певному обсязі, а є також мотивом і засобом розвитку навичок
практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку
учня пропонують саме сучасні методики навчання й новітні технічні засоби.
Широке й ефективне впровадження інноваційних методик у навчально-виховний
процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і вчителів. Однією з
таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу,
систематизувати та вирішувати поставлені задачі є методика web-квестів.
Веб-квест – це
ситуація з чіткими ролями всіх учасників.
Веб-квест – це
пошукова діяльність, спрямована по одному або декількох маршрутах.
Веб-квест – це проблемне
завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест – це
технологія, зорієнтована на учнів, занурених у процес навчання, яка сприяє розвитку
критичного мислення.
Веб-квест в освіті – це сайт в Інтернеті, з
яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу, це приклад
організації інтерактивного освітнього середовища.
Метою використання веб-технології є спонукання
учнів до пошуку нової інформації, розширення, поглиблення, інтеграції знань,
отриманих з інформаційних джерел. Для досягнення цієї мети вчителю предметнику необхідно
виконати ряд завдань:
–
ознайомитися
з основами технології веб-квесту;
–
апробувати
прийоми даної технології на уроках;
–
розвивати
навички інформаційної діяльності учнів;
–
формувати
позитивне емоційне ставлення до процесу пізнання;
–
підвищувати
мотивацію навчання учнів, якість засвоєння знань з предмета, що вивчається.
Завдяки
конструктивному підходу до навчання, учні не лише зможуть добирати й упорядковувати
інформацію, отриману з інтернет джерел, а також скеровувати свою діяльність на вирішення
проблемного питання.
Вважаємо, що технологія
веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси інтернет й інтегруючи їх у
навчальний процес, сприятиме:
– самонавчанню та самоорганізації;
– роботі в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога,
взаємоконтроль), тобто навичок командного вирішення проблем;
– умінню знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати
найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
– навичкам публічних виступів.
Окрім
того, веб-квест у навчанні – це:
– проблемне завдання з елементами рольової гри;
– формат уроку, зорієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової
діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси
інтернету;
– дидактична структура, у рамках якої вчитель удосконалює пошукову
діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності та визначає її час.
Використання
даної технології на уроках історії дозволить:
– удосконалити навички знаходити інтернет інформацію учнями;
– розвивати мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки
інформації;
– розвивати комп’ютерні навички учнів;
– заохочувати учнів навчатися незалежно від учителя;
– розвивати дослідницькі та творчі здібності учнів;
– підвищити особистісну самооцінку учня.
Використання
технології
веб-квесту на уроці з історії суттєво підвищить інтерес учнів до предмета, забезпечить високий рівень внутрішньої
мотивації учасників навчально-виховного процесу, урізноманітнить методичний інструментарій
вчителя, поліпшить якість і
продуктивність уроку.
Рекомендуємо наступні види завдань для веб-квестів:
– переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з
різних джерел у новому форматі: створення презентацій, плакатів, оповідань;
–
компіляція – трансформація формату інформації. Отриманої
з різних джерел: створення дидактичних матеріалів, віртуальної виставки;
–
творче завдання –
створення відеоролика;
–
самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості;
–
наукові дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів,
фактів на основі он-лайн джерел та інші.
Веб-квести найкраще підходять для
роботи в міні-групах.
Звертаємо увагу, що веб-квест повинен містити
такі елементи:
–
вступ, у якому вказуються терміни проведення роботи та
питання над якими будуть працювати;
–
посилання на ресурси мережі Інтернет: електронні адреси,
книги, методичні посібники тощо;
– поетапний опис процесу виконання завдання з поясненням принципів переробки
інформації, допоміжними питаннями, таблицями, схемами;
–
висновки, які мають містити результати виконаного
завдання (практичне застосування).
Методика проведення
веб-квеста включає в себе наступні етапи:
–
початковий (учні ознайомлюються з завданнями та
розподіляють ролі в команді);
–
ролевий (учасники виконують завдання відповідно до
визначених ролей);
–
завдання для груп (пошук інформації по темі, розробка
структури звіту, створення матеріалів для звіту тощо);
– заключний (підведення підсумків, формулювання
висновків, пропозицій, оцінювання).
Веб-квест є комплексним проектом, тому
оцінка за його виконання повинна ґрунтуватися на критеріях, які були б
орієнтовані на тип проблемного питання та форму представленого результату. До
критеріїв оцінювання веб-квесту належать:
|
1-5 балів
|
6-9 балів
|
10-12 балів
|
Розуміння завдання
|
Включено
нерелевантні
(не корисні)
матеріали, лише одне джерело, немає аналізу зібраної інформації |
Включено, як
релевантні, так і нерелевантні матеріали; обмежене коло джерел |
Робота демонструє
точне розуміння завдання |
Виконання завдання
|
Випадкова підбірка
інформації, яка часто неточна, не має аналізу
|
Не всі джерела
достовірні
|
Широкий спектр
джерел, достовірна інформація, висновки, аргументи, цитати
|
Результат роботи
|
Матеріал логічно не
структурований, немає чітких відповідей на запитання
|
Точність,
структурованість подання, але не достатньо виражена власна оцінка
|
Чітко, логічно,
структуровано подання інформації. Критичний аналіз матеріалу
|
Творчий підхід
|
Копіювання
інформації з джерел без критичного осмислення
|
У домінанті лише
одна точка зору на проблему, або робляться порівняння без висновків
|
Подано різні
підходи до проблеми.
Робота має чітку
індивідуальність.
|
Самостійна робота учнів за технологією веб-квест
носить творчий характер, виконується в атмосфері співробітництва та відповідальності за успіх усієї команди.
Граючи певну роль, учні навчаються дивитися на
проблему з різних точок зору. Це дозволяє учням робити відкриття, а не просто
засвоювати інформацію.
Таким чином, веб-квест є інструментом для
впровадження елементів гри в навчання, який сприяє розвитку критичного
мислення, пізнавальної активності учнів, навичок самостійного отримання знань,
підвищує їх мотивацію, покращує якість знань.
Пам’ятка
учаснику веб-квесту
1.
Ознайомтеся
з темою та проблемою квесту.
2.
Оберіть одну із запропонованих ролей.
3.
Ознайомтеся з завданням своєї ролі.
4.
Вивчить список ресурсів.
5.
Складіть план пошуку інформації відповідно до
своєї ролі.
6.
Дослідіть інформаційні ресурси відповідно до
своєї ролі.
7.
Оформіть звіт у
вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету тощо.
8.
Розробіть критерії оцінювання.
9.
Обговоріть результати роботи у мікрогрупі.
10.
Підготовтеся до захисту веб-квесту.
Немає коментарів:
Дописати коментар